Pedagogų atsiliepimai apie mokymus

 Linas Zizas, Garliavos J. Lukšos gimnazijos dailės mokytojas

„Tos trys dienos pralėkė kaip viena. Mokymai galėtų būti bent trigubai ilgesni, nes yra įdomūs ir nespėji sekti, kaip bėga laikas. Džiaugiuosi, kad pamatėme kino virtuvę, kurios praktiškai nežinojome. Mokyklose kartais filmuojame, pavyzdžiui, su vaikais kuriame fluxus filmus, bet iki šiol neturėjome žinių apie tokius dalykus kaip kadruotės ir pasirengimas, tad prieš filmavimus prasėdėjome ilgiau nei reikėjo, darydami planuotę. Anksčiau stebėdavomės, kodėl filmas statomas net dvejus metus, dabar suprantame.

Labai gerai padirbėjo komandos kapitonai Tomas, Lina ir Jonas: šilti žmonės, daug išmokė, daug parodė ir bendrauti buvo malonu. Dirbome kaip tikri mokiniai“.

Rūta Jackūnienė, Garliavos vid. mokyklos bibliotekininkė, metraštininkė, dėstanti gamtą ir žmogų

„Man atrodo, kad kiekivienas mokytojas, jei labai nori, susiranda terijos apie kiną. Jos netrūksta nei internete, nei knygose. Mums labai pasisekė, kad mokymų metu gavome daug praktikos, kad mus supažindino su visu kino kūrimo procesu ir pasiūlė jį išbandyti praktiškai. Jaunimas labai domisi filmavimu, kuria įvairius epizodus mokyklos šventėms, tačiau kai jis klausia profesionalesnio patarimo, mums,pedagogams, pritrūksta paprasčiausių žinių. Dėl šių priežasčių ir dalyvavau mokymuose, manau, kad jie davė man daug naudos“.

Jurgita Širvinskaitė, Veiverių T. Žilinsko gimnazijos informacinių technologijų ir matematikos mokytoja

„Svarbiausios pamokos, gautos mokymų metu, yra montažo pamokos: kameros padėtys, rakursai ir pan. Niekada prieš tai nebuvau su juo susidurusi praktiškai. Filmavimai yra aktualūs mano darbe su auklėjąmaja klase. Vaikai labai mėgsta vaidinti, turime kameras ir visas priemones, tad parodysiu jiems, kaip keliais kadrais paįvairinti siužetinę liniją, kaip tas pats vaizdas gali būti filmuojamas iš vienos, ir kaip iš kitos pusės“.

Živilė Nižauskaitė, Vilkijos gimnazija (Kaun raj.) fizikos mokytoja

„Pats geriausias dalykas yra ne mokymų metų gautos pamokos. Pats geriausias dalykas yra visa kompanija: mes labai susidraugavome, tapome tikra komanda. Paskutinę dieną kartu pietavome ir kalbėjome, kaip gaila bus išvažiuoti.

Man patiko ir pirma mokymų dalis, joje išdėstyta teorinė medžiaga, po kurios kitaip pradėsime žiūrėti filmus su vaikais ir kitaip apie juos kalbėti; patiko ir filmo kūrimo procesas. Pati dėstau fiziką, todėl man bus įdomu palyginti fizikoje bei kine veikiančius dėsnius. Taip pat, tikiu, aptarti filmus mums padės tam skirtos metodinės medžiagos“.

 Dalia Šarkienė, Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

„Pamokose kūrybinio proceso metu nes netaikome kino moksleivių ugdymui, bet vaikai labai mėgsta filmuotis savo iniciatyva. Jie su visu pasauliu bendrauja gestais, bendrauja per kamerą ir filmuoja įvairiausius savo gyvenimo epizodus. Bandysime jiems padėti, nes vaikams kartais iškyla problemų su technika.

Iki šių mokymų mums atrodė, kad viską žinome, viską mokame, bet pasirodo, kad iki tokio filmavimo, koks jis turėtų būti, dar yra labai toli. Mokymuose daugiausiai mokėmės ir išmokome paties filmavimo, kameros padėčių, tiek, kiek galima išmokti per tris dienas. Dabar pats kūrybinis procesas yra aiškus. Planuojame su vaikais užsiregistruoti ir į kūrybines „Mokausi iš kino“ dirbtuves moksleiviams“.

Virginija Abramavičienė, Panevėžio J. Miltinio gimnazijos etikos mokytoja

„Mokymai tikrai labai vertingi ir naudingi. Aš praplėčiau savo žinias, suvokimą, kas yra kinas ir kaip jį analizuoti. O praktiniai užsiėmimai tik dar labiau sustiprino pojūtį, kad kinas yra lygiavertė edukacinė priemonė.

Po šių mokymų pradėsiu labiau gilintis į filmo „virtuvę“, kaip kuriamas filmas, kas jame yra svarbu, kodėl filmuoja taip, o ne kitaip, kodėl naudojamas stambus ar bendras planas ir panašiai. Tačiau kai nežinai, į ką atkreipti dėmesį, tai ir nesuvoki, ką analizuoti ir kaip tai daryti. Jaučiu, kad šį pirminį žinių trūkumą jau panaikinau ir dabar drąsiai galėsiu su savo mokiniais kalbėtis apie kiną“.

Asta Klydžienė, Panevėžio raj. Velžio gimnazijos/ istorijos, pilietinio ugdymo mokytoja

„Nauda didžiulė – pagaliau susidėliojau visus „taškus ant i“. Iki tol turėjau daug fragmentuotos informacijos, tačiau ne visuomet pavykdavo ją susieti. Po šių mokymų viskas sugulė į reikiamus „stalčiukus“. Teorija, metodinė medžiaga, praktiniai užsiėmimai suteikė didžiulį impulsą ir naujų minčių srautą. Man gimė daug naujų idėjų, kurias tikiuosi greit pradėti įgyvendinti.

Labai siūlyčiau šiuose mokymuose sudalyvauti visiems humanitarinių sričių mokytojams: lituanistams, istorikams, pilietinio ugdymo, etikos, tikybos, dailės, muzikos, informacinių technologijų, įvairių kalbų mokytojams.
Šie mokymai ne tik suteikia naujų žinių, bet praplečia mokymo galimybes – juk mokytis su rimtu filmu kartais daug smagiau ne tik mokiniams, bet ir patiems mokytojams. Ir tai nėra mažiau vertinga, primityvi pramoga“.

Vladas Vaidžiulis, Radviliškio Vaižganto gimnazijos etikos mokytojas

"Mano patirtis naudoti filmą ar jo fragmentą pamokoje yra minimali. Tam pas mus yra ribotos galimybės. Tačiau esu keletą kartų bandęs tai daryti, paskui mėginau su mokiniais diskutuoti apie tai, ką jie matė, ką patyrė. Man yra kartą pavykę visai klasei parodyti filmą, tačiau tik kartą. Entuziazmo mokiniams trūksta žiūrėti nekomercinį kiną, jau nekalbant apie diskusiją po filmo.

Mokymuose man nauja yra visa techninė pusė. Šias žinias būtinai taikysiu savo pamokose. Labai džiaugiuosi, kad ir metodai buvo parengti bei duoti kiekvienam mokytojui. Man jie labai pravers, ir nebūtinai kalbant apie konkrečius filmus. Tai labai geri pavyzdžiai, kaip analizuoti filmus".